
Βυζαντινότροπη εικόνα Τέχνης Ξυλόγλυπτη, Χειροποίητη βυζαντινή αγιογραφία.80,5 x 48,5 x 2,5 εκ.
Ξυλόγλυπτη, Χειροποίητη βυζαντινή αγιογραφία σπουδαία εικόνα, από την Καππαδοκία, με κεντρικό θέμα το λειτουργικό ύμνο «Ἐπὶ σοὶ χαίρει», μάλλον των αρχών του 15ου αιώνα, διακρίνεται για την πρωτότυπη σύνθεση και τη λεπτολόγο μικρογραφική τέχνη της. Η εικονογραφική ανάλυση δείχνει τη στενή συγγένεια των ιστορουμένων με υστεροβυζαντινές και μεταβυζαντινές τοιχογραφίες και εικόνες της Κρήτης και εντοπίζει την πιθανή ζωγράφηση του έργου στον Χάνδακα, όπου οδηγούν, επίσης, τα λίγα δυτικά δάνεια και άλλα στοιχεία.
Ορισμένες σιναϊτικής εικονογραφίας παραστάσεις και μορφές και η παρουσία του μοναχού Θεολήπτου, κατόχου ή αφιερωτή της εικόνας, υποδηλώνουν σύνδεση με το σιναϊτικό μετόχι της Αγίας Αικατερίνης στο Ηράκλειο.
Ως προς την αρχέτυπη παράσταση του «Ἐπὶ σοὶ χαίρει», τα δεδομένα επιτρέπουν την υπόθεση ότι αυτή φιλοτεχνήθηκε στην Κωνσταντινούπολη μετά το 1360, με πρωτοβουλία του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Διαστάσεις: 80,5 x 48,5 x 2,5 εκ
Φιλοτεχνημένη σε παραδοσιακό εργαστήρι βυζαντινής αγιογραφίας και ξυλογλυπτικής. Εκεί με ανεξάντλητο μεράκι και μοναδική δεξιοτεχνία ο καλλιτέχνης αγιογράφος Κυριάκος Χρυσαφίδης φιλοτεχνεί, μαζί με τούς εξαίρετους συνεργάτες του ,αγιογραφίες ,αξιοποιώντας τις γνώσεις του από την μελέτη της βυζαντινής τέχνης , και αντλώντας την θεματολογία από την Ελληνική Βυζαντινή εικονογραφία. Στη συνέχεια παίρνει στα χέρια του το ακατέργαστο ξύλο και ακολουθώντας την παραδοσιακή τεχνική , δημιουργεί ξυλόγλυπτα πλαίσια απαράμιλλης καλλιτεχνικής αξίας που "αγκαλιάζουν" τις εικόνες και υπογραμμίζουν το συμβολισμό τους. Οι εικόνες είναι αγιογραφημένες επάνω σε ειδικά προετοιμασμένο καμβά η ξύλο και ο χρωματισμός γίνεται με χρώματα αβγού το φόντο των εικόνων είναι με φύλλο χρυσού. Κάθε εικόνα μας συνοδεύεται από υπογεγραμμένο πιστοποιητικό γνησιότητας.
Καθάρισμα προσεκτικά με απαλό στεγνό πανί. Υπάρχει στο πίσω μέρος ενσωματωμένο γερό κορδόνι για κρέμασμα.