Τέχνη εμπνευσμένη από την Αρχαία Ελλάδα

Καλάθι Αγορών

0 Προϊόντα  - 0.00€
http://schema.org/OutOfStock

Ειδώλιο καθιστής μορφής O "ΕΓΕΙΡΩΝ ΠΡΟΠΟΣΙΝ" Διαστάσεις: 29x8x14,5 εκ.   Βάρος 2 κιλά

Τιμή: 139.00€

Χειροποίητο σκαλιστό Ειδώλιο καθιστής μορφής, αντίγραφο μουσείου κυκλαδικής τέχνης
Πρωτοκυκλαδική ΙΙ - Φάση Σύρου
2800 π.Χ. - 2300 π.Χ.
Ο 'εγείρωνπρόποσιν', αποτελεί σπάνιο τύπο ειδωλίου.
Η μορφή κάθεται σε σκαμνί λαξευμένο από το ίδιο κομμάτι πωρόλιθου και κρατά στο δεξί χέρι κύπελλο, σαν να ετοιμάζεται για πρόποση ή σπονδή.
Διαστάσεις: 29Χ8Χ14,5 εκ.

Ο Κυκλαδικός πολιτισμός άνθισε στα νησιά του κεντρικού Αιγαίου κατά την Πρώιμη Εποχή του Χαλκού (3η χιλιετία π.Χ.).

Η πιο χαρακτηριστική δημιουργία του πολιτισμού αυτού είναι η μαρμαρογλυπτική και δεν είναι παράξενο που οι αφαιρετικές φόρμες των ειδωλίων επηρέασαν καλλιτέχνες του 20ού και του 21ου αιώνα, όπως οι Brancusi, Modigliani, Giacometti, Hepworth, Moore και AiWeiwei.


Εκτός από τα πολυάριθμα όρθια γυναικεία ειδώλια, η κυκλαδική τέχνη δημιούργησε και μια σειρά περίτεχνων συνθέσεων "ειδικής μορφής".

Σε αυτές συγκαταλέγονται κυρίως όρθιες και καθιστές ανδρικές μορφές που εμπλέκονται σε κάποια δραστηριότητα (όπως π.χ. μουσικοί, αυλητές ή "τριγωνιστές"), καθιστές γυναικείες μορφές και συμπλέγματα δύο ή τριών μορφών.

Τα περισσότερα από τα έργα αυτά χρονολογούνται σε ένα πρώιμο στάδιο της Πρωτοκυκλαδικής ΙΙ περιόδου.

Ο "εγείρωνπρόποσιν" του ΜΚΤ αποτελεί έναν σπάνιο τύπο καθιστής μορφής και το μόνο μέχρι στιγμής ακέραιο δείγμα του.

Μολονότι το φύλο δεν δηλώνεται σαφώς, θεωρείται ότι ανήκει σε ανδρική μορφή επειδή απεικονίζεται εν δράσει.

Η μορφή κάθεται σε σκαμνί λαξευμένο από το ίδιο κομμάτι μαρμάρου και κρατά στο δεξί χέρι κύπελλο, σαν να ετοιμάζεται για πρόποση ή σπονδή.

Συγκεκριμένα μορφολογικά στοιχεία, όπως η πλαστικότητα στην απόδοση των όγκων και τα χωριστά σκέλη εντάσσουν το ειδώλιο στα πρώιμα έργα της "παραλλαγής Σπεδού".

Έργα σαν αυτό ξεφεύγουν από τη στατικότητα των "κανονικών" γυναικείων ειδωλίων και κατορθώνουν να αποδώσουν με επιτυχία την κίνηση, κατακτώντας έτσι την έννοια του τρισδιάστατου χώρου αλλά και του χρόνου.

Η χρήση των περισσότερων ειδωλίων "ειδικής μορφής" παραμένει αινιγματική, το γεγονός όμως ότι ανήκουν σε επαναλαμβανόμενους τύπους υποδηλώνει ότι είχαν συγκεκριμένη λειτουργία, πιθανώς ως αναθήματα ή τελετουργικά αντικείμενα.

Υλικό:πορώδες ασβεστολιθικό πέτρωμα, το οποίο αποτελεί συνήθως σχηματισμό γλυκών νερών , πλουσίων σε ανθρακικό ασβέστιο.

Σχεδιάζονται και υλοποιούνται εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα με γνώμονα πάντα τον υψηλής αισθητικής σχεδιασμό και την άριστη ποιότητα του υλικού

Aπαλό σαπούνι και νερό για καθαρισμό και στέγνωμα με χαρτοπετσέτα.

ΕΣΠΑ